[twocol_one]Hur påverkas vårt företag eller organisation av medborgarnas ökade intresse för att engagera sig för en bättre värld? Vad innebär möjligheterna att dela prylar med andra? Hur drar man bäst nytta av konsumenternas idéer?

Samtidsanalytikern och författaren Per Grankvist har skrivit flera trendrapporter och medverkar regelbundet i media för att tala om just dessa frågor.

I sin föreläsning om fem trender vi alla borde ha koll på visar han på ett lika lustfyllt som lärorikt sätt hur företag och organisationer agerar redan idag för att dra nytta av dessa förändringar. Dessutom gör han det genom att tala om konkreta exempel, snarare än floskler och trendspanarjargong.
[/twocol_one][twocol_one_last]

[typography font=”Open Sans” size=”20″ size_format=”px” color=”#8f8f8f”]
”Vi uppskattade Pers deltagande på konferensen och fick höra många fina kommentarer efteråt. Därför var det kul att kunna boka honom igen.”[/typography][typography font=”Open Sans” size=”14″ size_format=”px” color=”#8f8f8f”]
JON SVENSSON, VD, AKTIVBO

[/typography]

[typography font=”Open Sans” size=”20″ size_format=”px” color=”#8f8f8f”]
”Vi är så himla nöjda med Per, han är otroligt inspirerande och lyckas få folk att vakna till tidigt på morgonen.”[/typography][typography font=”Open Sans” size=”14″ size_format=”px” color=”#8f8f8f”]
ELIN LERVIK, KOMMUNIKATIONSCHEF, CODESIGN

[/typography]

[button link=”http://pergrankvist.se/boka” color=”red” size=”medium”]Gör en bokningsförfrågan[/button]

[/twocol_one_last]
per-grankvist-trender

Trenderna som ändrar allt

[twocol_one] Digitala media, konsumentaktivism och hållbarhet har alla bidragit till att förändra förutsättningarna för företag och organisationer under det senaste decenniet. För att kunna dra nytta av dessa förändringar är lösningen dock inte de man ofta hör om – att starta twitterkonton, skänka en del av varje såld produkt till välgörenhet eller att försöka bli ekologisk. Nej, istället handlar det om att förändra det sätt man betraktar och kommunicerar med kunder och leverantörer.

I sin föreläsning om fem trender som du måste ha koll på framöver blandar Per tunga exempel med lättillgänglig humor när han visar hur några av världens mest innovativa bolag och organisationer agerat – och vad du kan lära av dem. Med tydliga exempel inspirerar han därför publiken att kopiera från de bästa och applicera det i sin vardag.

Som en av landets bästa föreläsare bjuder Per på något som skiljer sig från de flesta trendföreläsare. Istället för långa powerpoints eller en massa abstrakta bilder utgår Per från en skruvdragare, en Coca-Cola-flaska, en löpartröja, ett försäkringsbrev och en gammal slips som han ställer upp på scen och sedan pratar utifrån.

per-grankvist-trend

[/twocol_one][twocol_one_last]

De fem trenderna i korthet:

  • Tillgång trumfar ägande Istället för att köpa saker finner konsumenter det allt mera lockande att köpa tjänster som ger dem tillgång till saker, oavsett om det gäller en skruvdragare, en cykel eller skaljackan på skidsemestern. Även inom B2B finns exemplen, som företagen säljer en funktion, säg ”kyla” istället för ventilationsutrustning, eller lagringsutrymme snarare än server.
  • Låt oss hålla handen Allt fler inser fördelarna med att börja ta hjälp av konsumenterna eller andra organisationer för att snabbt bli bättre, lönsammare eller både och.
  • Ärlighet man kan kolla De senaste årens ökade vilja till transparens hos företag är positiv men ställer samtidigt stora krav på oss konsumenter om vi ska förstå vilka delar i all den data som nu offentliggjorts som är intressanta. Istället för transparens kommer ärligheten – där man både berättar vad som gått bra men också om vad som gått dåligt vilket paradoxalt nog ökar förtroendet för företagen.
  • Pigg är det nya snygg För många människor är det minst lika viktigt att må bra som att se snygg ut. Det märks i vad vi stoppar i oss, hur vi klär oss och i vilka nya krav vi ställer på arbetsgivare för att se till att vi också kan känna oss mer pigga på arbetstid.
  • Butiken som återvinningsstation Det ökade antalet återvinningskärl i butikerna är det mest synliga exemplet på en revolution i detaljhandeln. Framöver kommer råvaran inte bara att köpas in från en leverantör i ett land långt borta, men lika ofta hämtas från kunderna här hemma.

[typography font=”Open Sans” size=”20″ size_format=”px” color=”#8f8f8f”]
”Vilken intressant föreläsning! Pers besök var mycket uppskattat av våra gäster på Business Arena.”[/typography][typography font=”Open Sans” size=”14″ size_format=”px” color=”#8f8f8f”]
LINDA LAGERDAHL, PROJEKTLEDARE, FASTIGHETSNYTT[/typography][/twocol_one_last]

Gör en bokningsförfrågan

Fyll i formuläret nedan för att göra en förfrågan om att anlita Per som talare. Beskriv sammanhanget, var evenemanget äger rum och tänkt datum. (Ange gärna två datum, eftersom ökar chanserna att hitta en passande lucka i   Pers kalender.) Du kan räkna med svar inom 48 timmar.
[contact_form email=”kontakt@pergrankvist.se” subject=”Förfrågan om föreläsning (skickat från pergrankvist.se/trender)]
Om du redan har bokat Per och är i behov av presentation och texter av honom, klicka här.